Vanzelf logo
slimme meter

Wat is een slimme meter?

Vanaf deze zomer is het toonfrequentsignaal voor tariefschakeling in ons land verleden tijd. Het wát, vraag je? Het toonfrequentsignaal voor tariefschakeling. Dat is het signaal dat op vaste tijden via het stroomnet verstuurd wordt en er onder meer voor zorgt dat energiemeters tussen dag- en nachttarief schakelen.

Lees meer »
energielabel tegen gasprijs 2022

Het nieuwe apparaten energielabel 2021

Wie een huishoudelijk apparaat koopt, doet er goed aan het energielabel te checken. Dit etiket laat in één oogopslag zien hoe zuinig het apparaat is met energie. Er komt een nieuw energielabel in 2021. Lees hier wat er veranderd.

Lees meer »
groene energie

Hoe werkt een energie collectief?

Samen sta je sterker. Vanuit die gedachte zijn energiecollectieven ontstaan. Een energie collectief is een groep mensen die samen stroom inkoopt om zo voordeel te behalen. Energieleveranciers zijn bereid om een (energie)collectief hoge kortingen te bieden, omdat er in één keer een grote groep mensen overstapt.

Lees meer »
groene energie

7 slimme energie bespaartips voor thuis

Thuiswerken blijft voorlopig de norm voor wie normaal op kantoor werkt. Dit betekent ook een hoger gasverbruik en een stijging van het gemiddeld gasverbruik per maand die met een paar slimme bespaartips voorkomen kunnen worden.

Lees meer »
Groene stroom

Hoe groen is groene stroom?

Groene energie, wat is dat nou precies? We weten allemaal wel dat je bij het afsluiten van een energieovereenkomst kunt kiezen tussen groene en grijze stroom. Maar wat houdt dat verschil nou exact in en hoe milieuvriendelijk is groene energie eigenlijk?

Lees meer »

Klachtenprocedure

Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.

Vanzelf energie

Je klacht is verstuurd!

We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.

Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.