Vanzelf logo
iDIN-energieverbruik

Eerlijk vergelijken met behulp van iDIN

Bij Vanzelf werken we met iDIN. Om klanten die zich bij ons aanmelden een goed aanbod te kunnen doen, willen we hun energieverbruik weten. Het verbruik achterhalen kan op drie manieren: je kunt het verbruik zelf invoeren, je kunt gebruik maken van onze schattingstool of je haalt het verbruik op bij de netbeheerder via iDIN.

Maar wat is dat iDIN nou precies? En waarom is het zo belangrijk om correcte verbruiksgegevens aan ons door te geven? We leggen het uit.

Lees meer »
huis verduurzamen

Je huis verduurzamen en geld besparen. Het kan!

Je huis verduurzamen is niet alleen beter voor het milieu. Het is ook goed voor je portemonnee. Zeker als de gasprijzen ook de komende winters blijft stijgen. Je moet wel eerst investeren voordat je de vruchten kunt plukken van een energiebesparende woning.

Lees meer »
energierekening-uitgelegd

Jouw energierekening uitgelegd

Jaarlijks ontvang je als consument een energierekening in je (digitale) brievenbus. In deze jaarafrekening vind je terug hoeveel energie je de twaalf maanden daarvoor hebt verbruikt en wat de kosten daarvan zijn. Soms moet je iets bijbetalen en soms krijg je juist geld terug.

Lees meer »
Voorschot op je energierekening

Het voorschot op je energierekening uitgelegd.

Nu we allemaal onze energierekening wat beter in de gaten proberen te houden vanwege de gascrisis, vliegen de termen je om de oren. Deze keer leggen we je uit wat een voorschot energie nou precies inhoudt, en of je dit bedrag ook aan kunt passen nu de energieprijzen zo de pan uit rijzen.

Lees meer »
besparen op gas en stroom

Energie besparen met de feestdagen

December is niet alleen een heel gezellige, maar ook een dure maand. De feestdagen zijn dagen van overvloed. We eten en drinken veel, geven geld uit aan cadeaus en versieren onze huizen met lichtjes. Best een lastige periode dus om energie – en geld – te besparen, met deze tips moet dat tóch lukken.

Lees meer »
warmtepomp in huis

Van het gas af, hoe werkt een warmtepomp?

Nu we ons door de recente gascrisis bewust zijn geworden van de onvoorspelbaarheid van de energiemarkt, overwegen steeds meer huiseigenaren om ‘van het gas af’ te gaan. De installatie van een warmtepomp is een belangrijke stap richting een gasvrij huis.

Maar wat is een warmtepomp eigenlijk? Wij nemen je mee in de wondere wereld van de warmtepompen.

Lees meer »

Klachtenprocedure

Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.

Vanzelf energie

Je klacht is verstuurd!

We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.

Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.