Vanzelf logo

Energiecontract opzeggen

Als je een nieuw energiecontract wilt afsluiten moet je letten op een aantal zaken. Het belangrijkste is je verbruik. In een vast energiecontract word een voorschot berekend die je maandelijks moet betalen. De energieleverancier kijkt naar jouw verbruik in het afgelopen jaar en doet een inschatting voor het komende jaar.
Verder kun je kiezen voor een contract voor 1 of voor meerdere jaren, of een energiecontract voor onbepaalde duur. Kies je voor een vast energiecontract? Dan zet je de kale energieprijzen vast voor de looptijd van je contract. Als je voor variabel kiest, dan kunnen de kale energieprijzen tweemaal per jaar veranderen. Dat gebeurt op 1 januari en 1 juli. Je kunt dan wel je energiecontract elk maand opzeggen.

Waaruit bestaat een nieuw energiecontract?

In een nieuw energiecontract heeft de consument twee kosten: energietarieven en vaste leveringskosten. Veel energieleveranciers bieden een welkomstcadeau of welkomstkorting aan in het contract.
Vaak sluit je een energiecontract af met gas en stroom. Je kan ook een energiecontract afsluiten met enkel gas of enkel stroom. Een energiecontract afsluiten met gas en stroom is vaak het voordeligst.

Aanmelden energieleverancier

In Nederland heb je veel energieleveranciers waar je een energiecontract bij kan afsluiten. De energieleveranciers concurreren met elkaar. Maar bij welke leverancier moet jij je energiecontract afsluiten? Precies uitzoeken bij welke leverancier jij een energiecontract moet afsluiten kan een saaie en onduidelijke klus zijn. Wij helpen je hier graag mee. Door je aan te melden bij ons geef je ons bevoegdheid om een energiecontract af te sluiten. Wij zorgen steeds weer voor een gunstige energiedeal.

Energiecontracten vergelijken

Wanneer je onze website doorloopt vul je jouw postcode en verbruik in. Op die manier zie je op de pagina met het aanbod welke leveranciers een contract beschikbaar heeft. Je kunt dan eenvoudig vergelijken wat voor jou de beste deal is. Dit hoef je alleen de eerste keer te doen. Wanneer jij een leverancier hebt gekozen, zorgen wij voor de rest. Wanneer je contract afloopt zullen wij de vergelijking, gebaseerd op jouw verbruik, voor je maken. Hier stellen we je van op de hoogte. Als alles naar wens is dan regelen wij weer opnieuw je energiecontract. Zo zorgen we ervoor dat je jaar in, jaar uit steeds weer goed zit.

Vanzelf helpt bij overstappen

Wij snappen dat jij je liever niet bezig wilt houden met een energiecontract. Overstappen van energieleverancier kan veel gedoe zijn. Wij ontzorgen je hierin. Schrijf je in bij ons en wij zoeken naar de beste energiedeal voor jou zodat jij je bezig kan houden met leuke(re) dingen.

Uitgelegd

Zorgeloos overstappen van energieleverancier kan bij Vanzelf
Kijk daarom meteen of jij kunt overstappen van energieleverancier.

Over CIRE

Vanzelf is aangesloten bij CIRE. Dit is terug te zien in het CIRE keurmerk. Dit initiatief wordt ondersteund door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en is voornamelijk bedoeld om agressieve energieverkopers tegen te gaan. Het doel is om jou als consument te beschermen en om de markt van energie-intermediairs transparanter te maken.

Website CIRE


Klachtenprocedure

Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.

Vanzelf energie

Je klacht is verstuurd!

We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.

Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.