Contract opzeggen
Hoe zeg je je energiecontract op? Kan dat zomaar? Lees hier meer over je contract opzeggen.
Als je een nieuw energiecontract wilt afsluiten moet je letten op een aantal zaken. Het belangrijkste is je verbruik. In een vast energiecontract word een voorschot berekend die je maandelijks moet betalen. De energieleverancier kijkt naar jouw verbruik in het afgelopen jaar en doet een inschatting voor het komende jaar. Verder kun je kiezen voor een contract voor één of voor meerdere jaren, of een energiecontract voor onbepaalde duur. Kies je voor een vast energiecontract? Dan zet je de kale energieprijzen vast voor de looptijd van je contract. Als je voor variabel kiest, dan kunnen de kale energieprijzen meerdere keren per jaar veranderen. Voorheen was dat op twee vaste momenten, namelijk op 1 januari en 1 juli. Sinds dit jaar hebben verschillende energieleverancier aangekondigd dat ze de tarieven vaker kunnen aanpassen. In sommige gevallen is dat elke maand. Je kunt dan wel je energiecontract elk maand opzeggen.
In een nieuw energiecontract heeft de consument twee kosten: energietarieven en vaste leveringskosten. Veel energieleveranciers bieden een welkomstcadeau of welkomstkorting aan in het contract.
Vaak sluit je een energiecontract af met gas en stroom. Je kan ook een energiecontract afsluiten met enkel gas of enkel stroom. Een energiecontract afsluiten met gas en stroom ervaren mensen vaak als prettiger.
In Nederland heb je veel energieleveranciers waar je een energiecontract bij kan afsluiten. De energieleveranciers concurreren met elkaar. Hoe weet jij welke leverancier het meest geschikt is voor jou? Door de hoeveelheid energieleveranciers in de markt kan dit overweldigend lijken, er is veel keus. Wij helpen je hier graag mee. Door je aan te melden bij ons geef je ons de bevoegdheid om een energiecontract af te sluiten naar jouw wens. Wij zorgen er steeds voor dat jouw energiecontract en -leverancier voldoet aan jouw wensen.
Wanneer je onze website doorloopt vul je jouw postcode en verbruik in. Op die manier zie je op de pagina met het aanbod welke leveranciers een contract beschikbaar heeft. Je kunt dan eenvoudig vergelijken wat voor jou de beste deal is. Dit hoef je alleen de eerste keer te doen. Wanneer jij een leverancier hebt gekozen, zorgen wij voor de rest. Wanneer je contract afloopt zullen wij de vergelijking, gebaseerd op jouw verbruik, voor je maken. Hier stellen we je van op de hoogte. Als alles naar wens is dan regelen wij weer opnieuw je energiecontract. Zo zorgen we ervoor dat je jaar in, jaar uit steeds weer goed zit.
Wij snappen dat jij je liever niet bezig wilt houden met je energiecontract. Overstappen van energieleverancier kan veel gedoe zijn. Wij ontzorgen je daarom graag. Schrijf je in bij ons en wij zoeken naar de beste energiedeal, zodat jij tijd over voor andere, leuke(re) dingen.
Hoe zeg je je energiecontract op? Kan dat zomaar? Lees hier meer over je contract opzeggen.
Hoe weet je wanneer het beste moment is om over te stappen met je energiecontract?
Hoe werkt het overstappen van energieleverancier? Wat komt er allemaal bij kijken?
Zorgeloos overstappen van energieleverancier kan bij Vanzelf
Kijk daarom meteen of jij kunt overstappen van energieleverancier.
Vanzelf, jouw energiezaken altijd goed geregeld.
Neem contact op:
Princenhagelaan 13
4813 DA Breda
info@vanzelf.nl
085-05 13 800
Via de chat
BTW: NL860809444B01
KvK: 76852695
Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.
We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.
Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.