Vanzelf logo

Vraag & Antwoord

Wij begrijpen dat je misschien nog vraagtekens hebt, daarom hebben we de meest gestelde vragen gewoon openbaar gemaakt voor je! Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen waar we onze klanten vaak mee helpen.

Je meldt je gratis online aan. Eenmalig. Tijdens je aanmelding geef je jouw voorkeuren aan ons door, bijvoorbeeld ‘Nederlands groen’. Vervolgens controleren we samen of jouw gegevens kloppen. Dit proces duurt ongeveer 3 minuten.

Wij gaan dan op zoek naar een goede energiedeal voor jou. Jij bepaalt of je ons voorstel een goed aanbod vindt.

Nadat de aanmelding bij je nieuwe leverancier geslaagd is, houden wij in de gaten of er een betere energiedeal voor je in de markt is. Op het moment dat we die tegenkomen, laten we je dat weten via e-mail. Het gaat allemaal Vanzelf.

Onze service kost jou niets en je kunt onze samenwerking op elk moment kosteloos opzeggen. 

Wij krijgen een vergoeding van de energieleverancier waar jij naar overstapt.

Dat is natuurlijk geen probleem. Als je je bij ons aanmeldt, geef je jouw voorkeuren door en groene energie is vanzelfsprekend een van de opties. Wij speuren dan voortaan de energiemarkt voor je af naar een goede groene energiedeal voor jou.

Wat is groene stroom precies en hoe milieuvriendelijk is groene energie eigenlijk? Groene stroom is ‘normale’ elektriciteit die op een milieuvriendelijke manier wordt opgewekt. De bekendste voorbeelden hiervan zijn zonne- en windenergie, maar er wordt ook energie opgewekt met waterkracht. Een belangrijk onderscheid met ‘grijze’ stroom is dat het opwekproces niet vervuilend is en de omgeving niet wordt aangetast. Wil je meer weten over groene stroom lees dan ook onze blog hierover. Goed om te weten dat niet alle groene stroom ook écht groen is. Sommige stroom is alleen op papier groen; sjoemelstroom. Daarom moet je goed opletten welk product je koopt. Met de Groene Stroom checker* van het Klimaatbureau HIER opgewekt controleer je heel snel de herkomst van jouw groene stroom. Het groene aanbod wat je bij ons kunt vinden hebben wij altijd getoetst via het Klimaatbureau.

Als er een verandering plaatsvindt in jouw energieverbruik, dan kun je ons het beste een mailtje sturen. Als je het ons laat weten via administratie@vanzelf.nl, helpen we je graag verder.

Je kunt onze samenwerking op elk moment kosteloos beëindigen. De overeenkomst met jouw energieleverancier loopt op dat moment wel nog tot einde contractdatum door. Daarna gaat het niet meer vanzelf.

Opzeggen doe je door een e-mail te sturen naar: opzeggingen@vanzelf.nl.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Klachtenprocedure

Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.

Vanzelf energie

Je klacht is verstuurd!

We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.

Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.