Vanzelf logo

Stroom wordt in ons land gegarandeerd geleverd

Stroom wordt in ons land gegarandeerd geleverd. Ook tijdens een overstap van energieleverancier.
Groene stroom

Zonder stroom komen te zitten is een nachtmerrie van velen. Gelukkig zal dit meestal ook bij een nachtmerrie blijven.

Er zijn mensen die twijfelen om over te stappen op een nieuw energiecontract omdat ze bang zijn om tussen de twee contracten door zonder stroom te komen zitten. Maar dat is echt een fabel. Als je overstapt van energieleverancier stopt de oude leverancier pas met leveren wanneer de nieuwe leverancier de overstap volledig heeft afgerond.

Overstappen van energieaanbieder is alleen een administratief proces, er wordt verder niets veranderd aan je gas- of stroomaansluitingen. Je hebt dus gegarandeerd stroom in huis, ook tijdens een overstapproces van energieleverancier.

Aansluiting stroom bij verhuizen

Ook als je gaat verhuizen en bent vergeten om je energiezaken op tijd te regelen, hoef je niet bang te zijn om in je nieuwe huis zonder stroom te komen zitten.

Wie verhuist naar een nieuwe woning moet aan zoveel dingen denken dat het energiecontract wel eens over het hoofd wordt gezien. Zoals we in onze vorige blog over verhuizen al schreven, kun je ervoor kiezen om je huidige contract over te zetten naar je nieuwe woning of om een nieuw contract bij een andere leverancier te kiezen. In beide gevallen is het aan te raden om dit minstens twee weken voordat je gaat verhuizen geregeld te hebben, maar het gebeurt dus regelmatig dat men dat in alle hectiek rondom de verhuizing vergeet.

Op dat moment is het niet nodig om in paniek te raken. Er is altijd stroom en gas in een woning aanwezig, ook als je nog geen energie hebt aangevraagd. Stroom en gas worden namelijk geleverd door de netbeheerder. Die levering wordt niet direct gestopt als de oude bewoner het huis verlaat.

Zit je voor een korte tijd zonder contract, dan krijg je in eerste instantie dus nog gewoon energie geleverd van de netbeheerder. De netbeheerder zal je een brief sturen om je eraan te herinneren dat je een nieuwe energieleverancier moet kiezen. De ene netbeheerder doet dat binnen enkele weken, de andere levert je gerust een paar maanden stroom voordat je een waarschuwing krijgt.

Let op! Is er toch echt geen elektriciteit of gas in je nieuwe woning? Dan zou het kunnen dat de vorige bewoner uit voorzorg elektriciteit en gas heeft uitgeschakeld. Controleer of de hoofdschakelaar of zekeringen in de meterkast aanstaan en/of er geen afsluiters bij de gasmeter dicht staan. Vraag dit eventueel na bij de vorige bewoner van je nieuwe huis.

Hulp bij overstappen

Bij Vanzelf kunnen we je helpen met het afsluiten van een nieuw energiecontract; of je nou gaat verhuizen of gewoon op zoek bent naar een betere deal. Sterker nog: we kunnen je jouw energiezaken voortaan uit handen nemen. Nadat je je bij ons hebt aangemeld, gaan wij niet alleen meteen op zoek naar het beste energiecontract voor jou voor dit moment, maar ook weer als dat contract is afgelopen.

Zo kun jij je voortaan bezighouden met leukere dingen dan je energierekening; met je nieuwe huis inrichten bijvoorbeeld.

Over CIRE

Vanzelf is aangesloten bij CIRE. Dit is terug te zien in het CIRE keurmerk. Dit initiatief wordt ondersteund door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en is voornamelijk bedoeld om agressieve energieverkopers tegen te gaan. Het doel is om jou als consument te beschermen en om de markt van energie-intermediairs transparanter te maken.

Website CIRE


Klachtenprocedure

Vervelend dat er iets is voorgevallen waardoor je een klacht hebt. Om dit zo goed mogelijk op te lossen vragen we je om onderstaand formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op.

Vanzelf energie

Je klacht is verstuurd!

We vinden het heel belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Jammer om te horen dat je een klacht hebt en DANK voor het melden hiervan. Binnen 14 dagen nemen we contact met je op. We gaan ervan uit dat we tot een goede oplossing zullen komen.

Heb je ondertussen nog vragen? We zijn bereikbaar via de chat, e-mail of telefonisch op 085 – 05 13 800. We helpen je graag.